Centrum dystrybucyjne AVON w Garwolinie jest jednym z największych w Europie. Od 20 lat wraz z rosnącą produkcją rozrastało się także centrum dystrybucyjne. Rocznie jest tu wytwarzane prawie pół miliarda kosmetyków a roczna przepustowość centrum to blisko 190mln spakowanych produktów oraz 5,3 mln wysłanych kartonów rocznie na terenie Polski, Czech i Niemiec.
W każdej sekundzie jest tu pakowane 6 produktów co daje 360 produktów na minutę czyli ponad 21 tys. na godzinę. Przez całą dobę każdy kosmetyk trafia do pakowania na linie, której szybkość obsługi to ponad 1000 paczek na godzinę . A wszystko po to by zamówione produkty trafiły do naszych Ambasadorek w idealnym stanie kompletne i na czas by móc profesjonalnie budować swój biznes.
Dystrybucja takiej liczby kosmetyków wymaga precyzyjnej i bezbłędnej logistyki a także najnowocześniejszej technologii.
Fabryka AVON może się pochwalić innowacyjnością w zakresie nowoczesnego sprzętu i technologii która pozwala na pakowanie, ważenie zamówień oraz segregacji pod kontem docelowej podróży . Zamówienia mogą być składane codziennie z dostawą do domu lub prawie 10 tys. punktów odbioru w całej Polsce. Każde zamówienie jest komplementowane indywidualnie i realizowane nawet w 24h.
Aby zobrazować te liczby należy wyobrazić sobie glob ziemski w jego naturalnych rozmiarach i gdy ustawimy produkty spakowane w ciągu roku jeden za drugim to zajęły by one ok 75% obwodu Ziemi . Z kolei ustawiając kartony z AVON Distribution Polska jeden za drugim to droga zajęłaby 1800km czyli odległość z Garwolina do Londynu. Podróżujące w przenośnikach paczki pokonują rocznie prawie 5mln km czyli dystans równy 120 obwodom Ziemi.
Komplementacja towaru odbywa się wg ustalonego harmonogramu, natomiast sama linia komplementacji to kilkukilometrowy organizm podzielony na segmenty linie oraz stacje na których odbywa się formowanie kartonu, umieszczanie w nim faktury i układanie produktów na stacjach w sposób zapewniający maksymalnie efektywne pakowanie . Każde zamówienie jest inne liczba i rozmiary kartonów są przyporządkowane na podstawie rozmiarów i wag produktów. Przy obsłudze komplementacji pracuje ok 400 osób.
Strategia Avon Distribution Polska to ciągłe doskonalenie oraz uproszczenie procesów w celu poprawy doświadczenia u klienta końcowego. Firma co roku wdraża nowe projekty optymalizujące i rozszerzające możliwości obsługi.